Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη

 

Πώς μπορούμε να κρατήσουμε όλη μας την "γλύκα" στην συμπεριφορά μας και να μην την περάσουμε στο αίμα μας...

Πώς μπορούμε να αποφύγουμε την εμφάνιση του σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2;

  • Απώλεια βάρους (επί παχυσαρκίας ή σταθεροποίηση του και καθημερινή σωματική δραστηριότητα
    Έλεγχος και αντιμετώπιση όλων των παραγόντων κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα (διακοπή καπνίσματος, ρύθμιση αρτηριακής υπέρτασης,ελάττωση χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων)
    Εξέταση σακχάρου νηστείας ή δοκιμασία ανοχής γλυκόζης, ειδικά εάν υπάρχει παχυσαρκία ή συγγενής με σακχαρώδη διαβήτη.Εάν διαγνωσθεί προδιανβήτης, τότε κάθε έτσος θα πρέπει να γίνεται εξέταση για τυχόν ανάπτυξη διαβήτη στο μέλλον

 

wdd circle

Διατροφή και Σακχαρώδης Διαβήτης: Οι συμβουλές του Διαιτολόγου

Η σωστή διατροφή στον Σακχαρώδη Διαβήτη έχει ως στόχο:

  • Την διατήρηση της γλυκόζης σε φυσιολογικές τιμές
    Την διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων λιπιδίων
    Την διατήρηση φυσιολογικού βάρους
    Την πρόληψη απώτερων επιπλοκών του διαβήτη, όπως είναι η νεφροπάθεια, η υπέρταση, η νευροπάθεια και οι καρδιαγγειακές παθήσεις
    Την αποφυγή υπογλυκαιμιών σε άτομα με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 και σε ινσουλινορυθμιζόμενα άτομα με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 2

Πώς πρέπει να είναι το διαιτολόγιο του διαβητικού;

Το πρόγραμμα διατροφής δεν πρέπει να είναι ένα πρόγραμμα στέρησης και απαγορεύσεων. Το διαιτολόγιο κάθε ατόμοτ που έχει διαβήτη πρέπει να είναι εξατομεικευμένο, όμως οι διατροφικές ανάγκες του διαβητικού είναι πολύ κοντά σε αυτές του γενικού πληθυσμού και βασίζονται στις γενικές αρχές της μεσογειακής διατροφής.